tisdag 1 juli 2014

Liten grön



 Om man är medlem i gruppen Stickmaskinister eller Maskinstrikk på Facebook så kan man hitta beskrivningen till en "Vestjacke" bland filerna där. Jag har utgått från den beskrivningen, men ändrat en hel del för att få till den här lite nättare modellen. Till exempel ville jag undvika långa snibbar fram, så denna har enklare framstycken och ett mindre antal förkortade varv i sidorna än vad originalet har.

 Modellen är stickad i ett helt stycke och har inga sömmar alls,  vilket var skönt när jag snabbt behövde något att ha över klänningen till midsommar. Återigen har jag använt lin från Litauen, nu stickar jag med det dubbelt och då blir det alldeles precis lagom tjockt och lättstickat - absolut  ett favoritgarn!







1 kommentar:

  1. Hej, skulle fråga om du säljer mönstret. Ser jättefinn ut.

    SvaraRadera