söndag 7 juni 2015

Konstruktion med förkortade varv



Från sida till sida med förkortade varv är den här toppen stickad. Ett experiment och som så ofta när jag går vidare från ett projekt till nästa tar jag med idéer som fötts under arbetet. Här har jag använt delar av konstruktionen från sjalen lätt som en molnslöja . Typ så här; stickat spetsen från sjalen på varje axel och så ett parti med en annan typ av förkortade varv mot mitten fram och mitt bak. Inte så krångligt som det kanske låter, men lätt som en plätt är nog att ta i. Silke/lin i garnet.






6 kommentarer:

  1. Den ser grymt fin ut, och låter kul att sticka! Kommer du att göra ett mönster på den?

    SvaraRadera
  2. Tack Mia! Jag använde den för första gången igår och den känns lättburen och bra. Kan ränka mig att göra en lite närmare beskrivning av arbetsgången om intresse finns!

    SvaraRadera
  3. Jättehärlig modell. Köper gärna mönster☺

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Cecilia! Mönster finns endast som enkla noteringar. Dessa delar jag gärna, men ett mer utarbetat mönster tar för mycket tid - jag vill ju sticka mer och nytt!

      Radera
  4. Jättehärlig modell. Köper gärna mönster☺

    SvaraRadera