söndag 13 september 2015

Topdown poncho





Fick för mig att testa metoden när man stickar uppifrån och ner; topdown, och så bara fortsätta lite längre på varje del och sedan montera ihop hela härligheten till en poncho. Ner till det att ökningarna slutar är den alltså monterad direkt i maskinen.  Har testat fram en lite mer arbetad metod för att slippa små hål längs raglanskärningen. Ett så här rustikt plagg kräver det tycker jag. Sedan har jag kompletterat med att sticka muddar runt hålen fram. Hela projektet var som vanligt en vild chansning, men resultatet blev ok.  Använde merinoull i kakaobrunt plus en tunn tråd bomull vilken ger en lite randig effekt som jag irriterar mig lite på. Men, men i stort sett nöjd, det här plagget blir bra att mysa i nu när det håller på att bli kyligare.














4 kommentarer: