lördag 9 september 2017

Bubblor på oket


Liten kofta med bubblor på oket. Till all lycka är bubblorna förlåtande vid monteringen; sömmen som hamnar på axeln i den här modellen syns knappt.
Garner i merinoull, lite bomull och lite lin; en hipp som happ blandning av naturmaterial är min vanliga melodi. Har aldrig förstått det där med att hålla sig till en enda typ av garn och så vill jag gärna köra med två trådar ihop som en försäkring om ett går av i maskinen. 
Fler bubblor i ännu mer varierande storlek ligger i planeringen, men först behöver jag bråka med mitt nyförvärv, en Brother 970. Den är bättre begagnad och har stått i träda i många år, så det tar sin tid.  Det är första gången jag testa en elektronisk Brother. Förhoppningsvis kan jag koppla den till datorn och köra med DesignaKnit så småningom. Koftan här är stickad på SK 840. 







3 kommentarer:

  1. wonderful,as ever. congratulations on your brother! i have a 940 and love it,have even changed the capacitors when they blew.don't get scared, but they do.

    SvaraRadera
  2. Jag saknar gillaknappen på bloggarna. Men egentligen är det ju inte så svårt att tala om, att man tycker alstren är fina. Den här koftan blev jättefräsch.

    SvaraRadera